Senna Simons

Senna Simons

Senna Simons

Jun 7, 2024

Jun 7, 2024

Jun 7, 2024

Pink Flower
Pink Flower
De reis van passie naar mode: Het verhaal van Senna Simons

Ongeveer 7 jaar geleden kwam Senna voor het eerst in aanraking met ontwerpen. Vanaf dat moment dacht hij: 'Ik moet hier meer over weten.' Hij ging op onderzoek uit naar hoe dit digitaal werd gedaan en zette zijn interesse voort. Vervolgens begon hij met de opleiding Fashion Design. Hier leerde hij alles over het ontwerpen van kleding en ook over de mode-industrie. Kort daarna kreeg hij de kans om te werken voor modehuizen zoals Anna van Toor en Garcia. In dezelfde periode startte hij ook zijn eigen kledingmerk, Senna Simons, waar hij zijn volledige visie en kennis kon toepassen, precies zoals hij het voor zich zag.



Welke service bied je aan?

Senna is in staat om alles met betrekking tot creatieve vormgeving binnen een organisatie te produceren. Hij doet dit volledig op maat en er wordt geen gebruik gemaakt van zogenaamde templates, waardoor alles uniek en eigen is. Denk vooral aan het maken van een logo, brand identity, product design, grafisch design en natuurlijk het ontwerpen van kleding. Hier ligt ook nog eens zijn passie en expertise.

Waarom doe je wat je doet?

Naast dat Senna er blij van wordt om mensen te helpen door middel van zijn creativiteit, is hij ook doelgericht bezig met het helpen van een organisatie. Zoals hij zelf zegt: 'Veel organisaties hebben het niet onder controle terwijl er maar een aantal kleine dingen nodig zijn om dit wel te hebben.' Hij wil hier ook het verschil maken.

Voor de Zilverfeesten heeft hij de volledige branding en het logodesign onder de loep genomen en heeft een uniek concept toegepast. De naam Zilverfeesten zegt het eigenlijk al: het staat in het teken van zilver. Gek genoeg kwam dit in de vorige huisstijl niet terug, dus heeft hij het onderwerp zilver juist centraal gezet in de branding, in combinatie met een mooi palet aan kleuren die het festivalseizoen perfect omschrijven. Na het afleveren van het resultaat heeft Senna een screenshot uit de chat ontvangen waarin de finale versie werd getoond, en de vele positieve reacties gaven hem veel voldoening.



Wat is het meest indrukwekkende project dat je tot nu toe hebt geproduceerd?

Als creatieveling is het voor hem super belangrijk om te blijven creëren; in de sector noemt men dit passieprojecten. Dit zijn producties zonder budget, puur bedoeld voor zelfontwikkeling en het uitbreiden van het portfolio. Zo heeft Senna deze uitdaging aangegaan en heeft hij zich gericht op het maken van een grafische 3D-illustratie, iets wat in zijn ogen eigenlijk niet mogelijk was. Door te spelen met kleuren en composities heeft hij zichzelf weten te overtreffen met het resultaat. Dit laat zien dat geen aanvraag te gek is, want Senna gaat net zo lang door tot het gewenste resultaat is behaald.



Welk project heeft een speciale betekenis voor jou?

Senna heeft in samenwerking met Redouan (professioneel danser) de kleding ontworpen voor zijn show op 5 mei. Deze show was tevens bedoeld voor de koning en werd uitgezonden op nationale televisie. Het is een uniek pak waarvan er maar één is gemaakt. Senna beschrijft het zelf zo: 'Het kledingstuk is gemaakt en overgevlogen vanuit Spanje en ik heb het zelf op maat gemaakt. Het design staat voor een quote die te maken heeft met ons kledingmerk, Redouan en Bevrijdingsdag: "Vrijheid is het schrijven van je eigen verhaal." We hebben deze quote laten vertalen in tien verschillende talen. Dit hebben we gedaan omdat Nederland een multicultureel land is en dus iedereen aanspreekt, net als dit kledingstuk. Het complete design is met de hand aangebracht en bewerkt door een professionele kunstenaar, die er ongeveer 30 uur onafgebroken aan heeft gewerkt, veel werk dus :).'

Uiteindelijk waren de reacties super positief en heeft Senna een glimlach op veel gezichten kunnen toveren, dus zijn doel is bereikt.



Hoe zie je jouw toekomst voor je?

"Ik zeg altijd tegen anderen dat ik dit tot mijn tachtigste zou willen doen. De passie die hij heeft gevonden in het maken van designs en ontwerpen houdt hem nergens voor tegen. Of hij nu werkt voor een groot modehuis, restaurants, posters langs de snelweg, timmerbedrijven of kappers, voor Senna maakt dit niets uit zolang hij een organisatie maar verder kan helpen met zijn creatieve ideeën. Daarnaast wil hij zijn kledingmerk laten groeien en nog meer mensen inspireren."

De reis van passie naar mode: Het verhaal van Senna Simons

Ongeveer 7 jaar geleden kwam Senna voor het eerst in aanraking met ontwerpen. Vanaf dat moment dacht hij: 'Ik moet hier meer over weten.' Hij ging op onderzoek uit naar hoe dit digitaal werd gedaan en zette zijn interesse voort. Vervolgens begon hij met de opleiding Fashion Design. Hier leerde hij alles over het ontwerpen van kleding en ook over de mode-industrie. Kort daarna kreeg hij de kans om te werken voor modehuizen zoals Anna van Toor en Garcia. In dezelfde periode startte hij ook zijn eigen kledingmerk, Senna Simons, waar hij zijn volledige visie en kennis kon toepassen, precies zoals hij het voor zich zag.



Welke service bied je aan?

Senna is in staat om alles met betrekking tot creatieve vormgeving binnen een organisatie te produceren. Hij doet dit volledig op maat en er wordt geen gebruik gemaakt van zogenaamde templates, waardoor alles uniek en eigen is. Denk vooral aan het maken van een logo, brand identity, product design, grafisch design en natuurlijk het ontwerpen van kleding. Hier ligt ook nog eens zijn passie en expertise.

Waarom doe je wat je doet?

Naast dat Senna er blij van wordt om mensen te helpen door middel van zijn creativiteit, is hij ook doelgericht bezig met het helpen van een organisatie. Zoals hij zelf zegt: 'Veel organisaties hebben het niet onder controle terwijl er maar een aantal kleine dingen nodig zijn om dit wel te hebben.' Hij wil hier ook het verschil maken.

Voor de Zilverfeesten heeft hij de volledige branding en het logodesign onder de loep genomen en heeft een uniek concept toegepast. De naam Zilverfeesten zegt het eigenlijk al: het staat in het teken van zilver. Gek genoeg kwam dit in de vorige huisstijl niet terug, dus heeft hij het onderwerp zilver juist centraal gezet in de branding, in combinatie met een mooi palet aan kleuren die het festivalseizoen perfect omschrijven. Na het afleveren van het resultaat heeft Senna een screenshot uit de chat ontvangen waarin de finale versie werd getoond, en de vele positieve reacties gaven hem veel voldoening.



Wat is het meest indrukwekkende project dat je tot nu toe hebt geproduceerd?

Als creatieveling is het voor hem super belangrijk om te blijven creëren; in de sector noemt men dit passieprojecten. Dit zijn producties zonder budget, puur bedoeld voor zelfontwikkeling en het uitbreiden van het portfolio. Zo heeft Senna deze uitdaging aangegaan en heeft hij zich gericht op het maken van een grafische 3D-illustratie, iets wat in zijn ogen eigenlijk niet mogelijk was. Door te spelen met kleuren en composities heeft hij zichzelf weten te overtreffen met het resultaat. Dit laat zien dat geen aanvraag te gek is, want Senna gaat net zo lang door tot het gewenste resultaat is behaald.



Welk project heeft een speciale betekenis voor jou?

Senna heeft in samenwerking met Redouan (professioneel danser) de kleding ontworpen voor zijn show op 5 mei. Deze show was tevens bedoeld voor de koning en werd uitgezonden op nationale televisie. Het is een uniek pak waarvan er maar één is gemaakt. Senna beschrijft het zelf zo: 'Het kledingstuk is gemaakt en overgevlogen vanuit Spanje en ik heb het zelf op maat gemaakt. Het design staat voor een quote die te maken heeft met ons kledingmerk, Redouan en Bevrijdingsdag: "Vrijheid is het schrijven van je eigen verhaal." We hebben deze quote laten vertalen in tien verschillende talen. Dit hebben we gedaan omdat Nederland een multicultureel land is en dus iedereen aanspreekt, net als dit kledingstuk. Het complete design is met de hand aangebracht en bewerkt door een professionele kunstenaar, die er ongeveer 30 uur onafgebroken aan heeft gewerkt, veel werk dus :).'

Uiteindelijk waren de reacties super positief en heeft Senna een glimlach op veel gezichten kunnen toveren, dus zijn doel is bereikt.



Hoe zie je jouw toekomst voor je?

"Ik zeg altijd tegen anderen dat ik dit tot mijn tachtigste zou willen doen. De passie die hij heeft gevonden in het maken van designs en ontwerpen houdt hem nergens voor tegen. Of hij nu werkt voor een groot modehuis, restaurants, posters langs de snelweg, timmerbedrijven of kappers, voor Senna maakt dit niets uit zolang hij een organisatie maar verder kan helpen met zijn creatieve ideeën. Daarnaast wil hij zijn kledingmerk laten groeien en nog meer mensen inspireren."

info@aimaginestudios.nl

© 2024

info@aimaginestudios.nl

© 2024