Max Meijer

Max Meijer

Max Meijer

Aug 23, 2023

Aug 23, 2023

Aug 23, 2023

Yellow Flower
Yellow Flower
"het proces waarin ik echt een verschil kan maken"

Max Meijer is 22 jaar oud en ontwikkelt al acht jaar zijn passie voor film. Na zijn opleiding tot AV-specialist is hij bij een groot productiehuis terechtgekomen, waar hij alle aspecten van het vak heeft leren kennen. Hij heeft gewerkt aan kleine solo-opdrachten, documentaires, televisiereclames en series. Hier heeft hij niet alleen filmtechnische kennis opgedaan, maar ook een goed begrip van de bedrijfsvoering gekregen.

Op jonge leeftijd besloot hij zijn eigen productiehuis te starten, waarmee hij bedrijven wilde helpen hun doelen te bereiken. Na dit twee jaar te hebben gedaan, merkte hij dat er te weinig tijd was om te groeien. Bij toeval startte hij samen met Donny het huidige bedrijf Aimagine Studios. Binnen zes maanden overtroffen zij zichzelf en hun verwachtingen.

Bij Aimagine Studios willen Donny en Max de komende tijd nog veel organisaties helpen hun doelen te bereiken.

Wat is jouw rol binnen het bedrijf?

De hoofverantwoordelijkheid van Max ligt in de productie. Zoals in de titel vermeld: het proces waarin je het verschil kunt maken. "Je wordt nauw betrokken bij de organisatie, waardoor je echt samen met de klant kunt bouwen aan hun toekomst door middel van de doelen die we samen stellen. Vaak zie je dat bedrijven nog niet precies weten wat ze willen of hoe ze dit vorm moeten geven. Dat biedt ons de mogelijkheid om onze creatieve visie los te laten." Daarnaast leidt hij samen met Donny het bedrijf, de groei en de agency, waar we jonge, gespecialiseerde creatieven samenbrengen.

Waarom kies je hiervoor?

"Mijn hart en ziel zitten in het vak. Er is niets mooiers dan een productie visueel voor je te zien en de achterliggende doelen hierin te verwerken, waarna je de productie tot realiteit kunt maken. Telkens kijken waar je details kunt toepassen om een productie uniek te maken en je visie te vertalen naar de kernwaarden van een bedrijf. De video voor Tijjani Reijnders is hier een mooi voorbeeld van. Je krijgt een creatieve ingeving waarbij je alles voor je ziet: voetbal, stadion, warmte en gezelligheid. Dan begin je met het ontwikkelen van een concept en krijg je de kans om het te pitchen. Als je visie dan ook begrepen wordt, is dat een speciaal gevoel. Twee maanden later staat de video online en kunnen mensen hiervan genieten."



Wat is het meest indrukwekkende project dat je tot nu toe hebt geproduceerd?

De grootste productie qua opnamedagen was voor NIO. Het team had zes dagen nodig om de juiste beelden vast te leggen. "Het was een enorme uitdaging om dit resultaat te bereiken tussen alle deadlines door." Uiteindelijk is het voor Max en het team indrukwekkend om dit gerealiseerd te hebben. Als kers op de taart is de video wereldwijd ingezet, wat het extra speciaal maakt. "We kunnen mensen over de hele wereld inspireren met onze video."



Welk project heeft een speciale betekenis voor jou?

Samen met goede vriend en collega Costian heeft Max een productie gemaakt voor Fat Phills. Deze heeft een speciale betekenis voor hem omdat ze de afgelopen jaren al samen video's maken. Uiteindelijk mag hun visie nu samenkomen in een commercial voor Fat Phills. "Het proces was fantastisch. Samen met Cos heb ik een nacht op kantoor gezeten en hebben we eigenlijk de volledige video al gemaakt; het enige wat nog moest gebeuren was het verfilmen van de beelden."

Toen de video in de winkels werd vertoond, gingen ze samen eten in het filiaal in Utrecht, zodat ze de reacties van mensen konden zien, en deze waren lovend. Mensen moesten lachen, herkenden Cos, en de reacties waren alleen maar positief. De productieaanvraag was binnengekomen als een simpele contentvideo en is uiteindelijk uitgewerkt tot een volledige commercial met impact.



Hoe zie je jouw toekomst voor je?

Uiteindelijk wil Max een team opbouwen met specialisten die excelleren in hun vakgebied. "Ik wil mijn visie doorvertalen middels specialisten op hun terrein." Dit zal ervoor zorgen dat ze als team organisaties nog beter kunnen helpen bij het behalen van hun doelstellingen. Daarnaast lijkt het Max interessant om de expertise die in Nederland wordt gebruikt te vertalen naar een Aimagine Studios vestiging in het buitenland. "In Nederland zijn we relatief ver in de ontwikkelingen op het gebied van film; vaak zie je dat Nederlandse partijen in het buitenland mogen werken. Ik zie daarom veel kansen in het buitenland, omdat wij daar het verschil kunnen maken voor organisaties."

Bovendien wil Max zijn individuele vaardigheden op het gebied van film blijven ontwikkelen, zodat hij jonge creatieven steeds beter kan begeleiden met zijn kennis.

"het proces waarin ik echt een verschil kan maken"

Max Meijer is 22 jaar oud en ontwikkelt al acht jaar zijn passie voor film. Na zijn opleiding tot AV-specialist is hij bij een groot productiehuis terechtgekomen, waar hij alle aspecten van het vak heeft leren kennen. Hij heeft gewerkt aan kleine solo-opdrachten, documentaires, televisiereclames en series. Hier heeft hij niet alleen filmtechnische kennis opgedaan, maar ook een goed begrip van de bedrijfsvoering gekregen.

Op jonge leeftijd besloot hij zijn eigen productiehuis te starten, waarmee hij bedrijven wilde helpen hun doelen te bereiken. Na dit twee jaar te hebben gedaan, merkte hij dat er te weinig tijd was om te groeien. Bij toeval startte hij samen met Donny het huidige bedrijf Aimagine Studios. Binnen zes maanden overtroffen zij zichzelf en hun verwachtingen.

Bij Aimagine Studios willen Donny en Max de komende tijd nog veel organisaties helpen hun doelen te bereiken.

Wat is jouw rol binnen het bedrijf?

De hoofverantwoordelijkheid van Max ligt in de productie. Zoals in de titel vermeld: het proces waarin je het verschil kunt maken. "Je wordt nauw betrokken bij de organisatie, waardoor je echt samen met de klant kunt bouwen aan hun toekomst door middel van de doelen die we samen stellen. Vaak zie je dat bedrijven nog niet precies weten wat ze willen of hoe ze dit vorm moeten geven. Dat biedt ons de mogelijkheid om onze creatieve visie los te laten." Daarnaast leidt hij samen met Donny het bedrijf, de groei en de agency, waar we jonge, gespecialiseerde creatieven samenbrengen.

Waarom kies je hiervoor?

"Mijn hart en ziel zitten in het vak. Er is niets mooiers dan een productie visueel voor je te zien en de achterliggende doelen hierin te verwerken, waarna je de productie tot realiteit kunt maken. Telkens kijken waar je details kunt toepassen om een productie uniek te maken en je visie te vertalen naar de kernwaarden van een bedrijf. De video voor Tijjani Reijnders is hier een mooi voorbeeld van. Je krijgt een creatieve ingeving waarbij je alles voor je ziet: voetbal, stadion, warmte en gezelligheid. Dan begin je met het ontwikkelen van een concept en krijg je de kans om het te pitchen. Als je visie dan ook begrepen wordt, is dat een speciaal gevoel. Twee maanden later staat de video online en kunnen mensen hiervan genieten."



Wat is het meest indrukwekkende project dat je tot nu toe hebt geproduceerd?

De grootste productie qua opnamedagen was voor NIO. Het team had zes dagen nodig om de juiste beelden vast te leggen. "Het was een enorme uitdaging om dit resultaat te bereiken tussen alle deadlines door." Uiteindelijk is het voor Max en het team indrukwekkend om dit gerealiseerd te hebben. Als kers op de taart is de video wereldwijd ingezet, wat het extra speciaal maakt. "We kunnen mensen over de hele wereld inspireren met onze video."



Welk project heeft een speciale betekenis voor jou?

Samen met goede vriend en collega Costian heeft Max een productie gemaakt voor Fat Phills. Deze heeft een speciale betekenis voor hem omdat ze de afgelopen jaren al samen video's maken. Uiteindelijk mag hun visie nu samenkomen in een commercial voor Fat Phills. "Het proces was fantastisch. Samen met Cos heb ik een nacht op kantoor gezeten en hebben we eigenlijk de volledige video al gemaakt; het enige wat nog moest gebeuren was het verfilmen van de beelden."

Toen de video in de winkels werd vertoond, gingen ze samen eten in het filiaal in Utrecht, zodat ze de reacties van mensen konden zien, en deze waren lovend. Mensen moesten lachen, herkenden Cos, en de reacties waren alleen maar positief. De productieaanvraag was binnengekomen als een simpele contentvideo en is uiteindelijk uitgewerkt tot een volledige commercial met impact.



Hoe zie je jouw toekomst voor je?

Uiteindelijk wil Max een team opbouwen met specialisten die excelleren in hun vakgebied. "Ik wil mijn visie doorvertalen middels specialisten op hun terrein." Dit zal ervoor zorgen dat ze als team organisaties nog beter kunnen helpen bij het behalen van hun doelstellingen. Daarnaast lijkt het Max interessant om de expertise die in Nederland wordt gebruikt te vertalen naar een Aimagine Studios vestiging in het buitenland. "In Nederland zijn we relatief ver in de ontwikkelingen op het gebied van film; vaak zie je dat Nederlandse partijen in het buitenland mogen werken. Ik zie daarom veel kansen in het buitenland, omdat wij daar het verschil kunnen maken voor organisaties."

Bovendien wil Max zijn individuele vaardigheden op het gebied van film blijven ontwikkelen, zodat hij jonge creatieven steeds beter kan begeleiden met zijn kennis.

info@aimaginestudios.nl

© 2024

info@aimaginestudios.nl

© 2024